Wikipedia

Arama sonuçları

30 Ağustos 2015 Pazar

Ölüdeniz'de Kanatlanmak (Likya Turu Babadağ'da Yamaç Paraşütü)



Yine bir maceramla karşınızdayım blogdaşlarım. Likya bölgesini turladık bu sefer. Turla ilgili postlar hazırlayacağım daha sonra ama şu an sizlerle benim paylaşmak için sabırsızlandığım başka bir konu var.

Ne zamandır aklımda olan, durup durup Youtube'dan daha önce deneyim yapanların videolarını izlememe neden olan yamaç paraşütü yaptım nihayet. Evet Babadağ'ın 1700 metrelik noktasından Ölüdeniz'e doğru özgür kuşlar gibi süzülerek uçuverdim. İşte şu yukarıda görmüş olduğunuz manzara da benimle birlikte uçan pilotun kamerasından çekildi. Bu manzarayı canlı canlı izlemek inanın muhteşemdi. Üstelik uçakta olduğu gibi herhangi bir çerçeve, cam ya da motor sesi yoktu.

Tabi böyle düşününce kuşları çok kıskanıyor insan. Biz bu mutluluğa erişmek için paralar döküp herhangi bir aksilik çıkar mı düşüncesiyle, korkarak ve daha önce hiç tanımadığın, kura çekerek tanıştığın bir adamla uçarken onlar özgürce istedikleri yere tek başlarına kanat çırparak ulaşıyorlar. Bizim neden kanatlarımız yok, neden ama neden, neden? :)


Aaaa burada bi kanat buldum takıp uçayım o zaman :)

Gökyüzünde uçarken o muhteşem özgürlük hissi "belki biraz eğitimle single da uçabilirim" şeklindeki cesur yürek vari düşüncelere de sebep olabiliyor.Özgürlük böyle bir şey olsa gerek; hiç kimseyle paylaşmak istemiyorsunuz işte. Tandem uçuşla kuşlardan orta hallice hissettiğim bu uçuşu tek başıma yapabilme düşüncesi bile beni daha çok havalandırıyordu sanki. Evet, evet tek başıma da uçabilirim, belki bir gün...

Yamaç paraşütü yapmadan önce insanların çekindiği 3 konu var: birincisi düşme ihtimali, ikincisi ücreti, üçüncüsü de pilotun arkada olması sebebiyle pilotun kucağında oturuyormuş gibi bir görüntü vermek :) (ya da bu saçma detaya takılıp gereksiz muhabbet yapanlar)

İlk iki mevzu için size yardımcı olamam, yani cesaret ve para toplamak insanın kendi elinde olan mevzular sonuçta :) ama üçüncü konuda sizi aydınlatabilirim, çekinilecek bir konu değil çünkü.

Bir kere; pilotun kucağına oturmuyorsunuz, arkada sırtınızı da dayayabileceğiniz yeri olan harness denilen koltuğa oturuyorsunuz. Bu harness da birlikte uçabilmeniz için pilotun oturduğu harness ile birbirine bağlanıyor doğal olarak. Pilotla aranızda hiç bir temas olmuyor ama. En azından şu kadarını söyleyebilirim ki; bu konuda yamaç paraşütü yapmak metrobüse binmekten daha güvenli bence :)

Tamam  fotoğraflara bakınca biraz komik duruyor ama daha cool pozlar vermek için biraz daha cesaret ve eğitimle tek başına uçmak gerek, o da yerse! :)

Gerçekten profesyonel çalışan firmalarla irtibata geçerseniz bu konuda çekinceğiniz hiç bir şey olmaz merak etmeyin. Bizim tur, Gravity firmasıyla anlaşmış, biz de onların sayesinde bu firmayı tercih ettik ve hizmetlerinden çok memnun kaldık. Gönül rahatlığıyla önerebilirim size. Adamlar çok profesyonel, ilk ofislerine gittiğimizde koca koca ekranlara bakan onlarca kişiyi görünce "borsa mı burası yahu" diye sorduk birbirimize :) İniş yaptığınız plaja yakın bölgede de ayrı bir ofisleri var. Pilotların hepsi profesyonel ve güler yüzlü, kendinizi rahat hissediyorsunuz.



Onu bunu boşverin, bu uçma hissiyle şu manzarayı şu açıdan canlı canlı kesinlikle görmeniz lazım. Ölmeden önce yapılması gereken bilmem kaç şeyler listeleri var ya hani, işte onların en başında olmalı Babadağ'da yamaç paraşütü.





E biraz da video ister misiniz?



Gravity Paragliding'den tandem pilotu Emrah Kaygusuz'la uçtum.
Ve rüya gibi bir manzara eşliğinde keyifli bir uçuşun ardından ayaklarımız tekrar yere değdi ama yüzümdeki salak tebessüm bir kaç saat geçmedi :) Aynı yüz ifadesine sahip diğer 14 arkadaşımla birlikte pilotlarımıza veda edip korktukları için gelmeyen diğer tur arkadaşlarımıza ballandıra ballandıra maceralarımızı anlatarak Fethiye'nin güzel koylarını keşfetmeye devam ettik.

Likya turunu düzenli bir şekilde gün gün anlatacağım. Ama fotoları toparlamam lazım. :) Canım ülkemin cennet köşelerinden manzaralarla döneceğim bekleyiniz...




21 yorum:

  1. Fethiye'de yapmadığım tek aktivite, kışın yaparım belki daha ucuz olur :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok da kışa kalma bence hava da önemli, ekim gibi ucuzlarmış

      Sil
    2. Fiyatı ne kadardı ki? Merak ettim şimdi.

      Sil
    3. Uçmak 250 tl, video ve fotolar için de 130 tl şu anda. Tabi video ve fotoyu istersen alıyorsun

      Sil
    4. Hava tabii önemli, Ekim'den sonra şortla bırak uçmayı Babadağ Zirve'de oturamazsın bile :)

      Sil
    5. Vallahi Berkay bu havada bile ben titredim Ekim'de montla giderdim herhalde ben :)

      Sil
  2. Cesaret ister...:) O da bende yok..:) Manzara süper....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Metro Turizm kullanmaktan çok daha az tehlikeli :D

      Sil
  3. Yok ya korkulacak bir şey yok manzaraya değer inan bir de o uçma hissine.

    YanıtlaSil
  4. Yok artık......
    Ne muhteşem bir duygu böyle, harikasın.....
    Ancak pilot konusunda ne çok açıklama yapmışsın, fotoğrafları görünce annen vıdı vıdı yaptı galiba??????
    Giymeyecektin o şortu, hem anneni sinirlendirmişsin, hem de üşümüşsün.....
    Dünya'nın yuvarlak olduğunu her yönüyle (uçak penceresindeki görme alanı 180 dereceden az sanırım) görmüşsün üstelik.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. annemin tek vıdı vıdı yaptığı konu ücreti oldu :)))
      bu deneyimi yaşayanların yazılarını okumuştum ve gelen yorumlarda bu çekinceler vardı ben de bahsetmek istedim, çekinceleri olup da cesaret edemeyen varsa cesaretlendirmek için. çünkü böyle küçük detaylara takılıp bu muhteşem duyguyu yaşamamak olmaz, yazık olur :)

      Sil
  5. Geçen sene Ölü denizdeydim. Hotel de tam Babadağ'a bakıyordu. Sabah altı da başlıyorlardı uçmaya.:) Ben cesaret edemedim çok cesursunuz.

    YanıtlaSil
  6. Teşekkür ederim deneyimli anne :)

    YanıtlaSil
  7. dileeek kızz naaptın seen soğuk soğuk terledim burda :) bravo bi de pozlar vermişsiin profesyonel paraşütçü gibi. insan bi tırsar korkar bee :) tebrik ederim harika bi deneyim bu ya*-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah sorma böcüğüm, ben de şaşırdım ama hiç korkmadım kiiii :) sanırım manzara büyüledi :)

      Sil
  8. Süper bir deneyim olduğu her hainizden belli:)))
    Likya turunuzu anlattığınız diğer yazıları da heyecanla bekliyoruz.
    Sevgiyle kalın:)))

    İlknur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkuşşş sen misin kızzz? :)))) pek bi gizemli gördüm seni :) bekle yazıcimmm ama çok üşeniyorum fotoları aktarmaya :)

      Sil
  9. Yamaç paraşütü biraz cesaret isteyen bir şey ama tek kelimeyle muhteşem olmalı :) Denemek lazım ilk fırsatta.Havada iken çekilen selfie fotoğrafları gerçekten güzel duruyor :) Yeni maceralarını bekleriz burada.

    YanıtlaSil
  10. Evet Yusuf, tek kelimeyle muhteşemdi ve herkes denemeli kesinlikle. Tamam anlatacağım Likya maceralarımı bekleyin :)

    YanıtlaSil
  11. hayatta yapamam bunu beee ne raatmışsın yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama düşmem ki benim kanatlarım var ruhumda :)

      Sil